Chiar ne ascultăm angajații?!

Chiar ne ascultăm angajații?!

De cele mai multe ori, angajatorii sunt presați de timp, de dorința de a convinge sau dominați de propria stare emoțională descurajantă. De aceea, ei pun în practică un automatism al reproșurilor sau recomandărilor la adresa angajaților, în loc să asculte cu atenție ce probleme întâmpină aceștia.

De fapt, comunicarea optimă începe cu ascultarea. Stima de sine a oricărui individ crește atunci când știe că este ascultat, căci astfel valoarea îi este validată de superior. Totodată, ascultarea poate funcționa ca un element semnificativ în reducerea nivelului de stres și de tensiune emoțională care poate pune stăpânire pe angajat în mediul profesional.

Astfel, ascultarea periodică a angajaților are o multitudine de avantaje:

  • Stă la baza respectului reciproc;
  • Consolidează relațiile profesionale;
  • Reprezintă un mijloc de cunoaștere a situației reale a angajaților;
  • Generează idei deoarece pune mintea în mișcare;
  • Atrage loialitatea angajaților;
  • Este o cale importantă de a-i ajuta pe ceilalți, dar și pe noi înșine.

Deși la prima vedere a-i asculta pe alții poate părea ca un beneficiu adus acestora, această acțiune ne ajută, de fapt, să dezvoltăm relații puternice, să adunăm informații valoroase și să îi înțelegem mai bine pe ceilalți.

Dar știm cu adevărat să ascultăm sau doar simulăm ascultarea? De fapt, unii oameni se prefac a fi atenți, timp în care mintea lor zboară liberă către propriile probleme sau dorințe.

Dacă doriți să fiți un ascultător eficient care vrea să-și îmbunătățească relația cu subordonații, atunci cel mai bine ar fi să:

  • Vă priviți partenerul când vorbește;
  • Întrebați pentru a clarifica ceea ce spune acesta;
  • Nu întrerupeți;
  • Nu grăbiți interlocutorul;
  • Aveți mintea deschisă;
  • Nu deveniți critic;
  • Vă concentrați atenția asupra ideilor vorbitorului, ascultând cu intuiție, căci numai astfel pot fi generate alte idei.

Atunci când îi întrerupeți pe cei care vorbesc, veți transmite mesajul că nu puneți preț pe ceea ce au de spus aceștia. Mai mult decât atât, mediul profesional va avea de suferit deoarece vor apărea lacune de comunicare ce se vor simți în rezultate muncii angajaților. Astfel, competența de comunicare ține cel mai mult de a ști în ce moment trebuie să vorbim și în ce moment trebuie să ascultăm.

By | 2018-01-17T11:09:50+00:00 ianuarie 17th, 2018|Articole|0 Comments