Comunicarea în afaceri

Comunicarea în afaceri

[:ro]Când angajaţii unei firme primesc instrucţiuni despre cum să comunice în mediul profesional, întotdeauna se pune accentul pe comunicarea verbală. Sunt instruiţi cum să vorbească faţă în faţă cu cineva sau chiar la telefon. Este posibil să existe un instructor specializat în comunicare angajat de firmă. Cu toate acestea, comunicarea scrisă este cel mai la îndemână mijloc de transmitere a informaţiei. Este imperativ ca angajaţii să fie bine instruiţi în comunicarea scrisă.

Acest tip de comunicare diferă de cea verbală. Dacă ambele tipuri de comunicare (scrisă şi verbală) au ca scop transmiterea de informaţii, metodele folosite vor modifica, de obicei, şi rezultatele aşteptate. Când vorbim, comunicăm şi prin limbajul corpului sau tonul folosit, la care se pot adăuga şi expresiile faciale ce ne pot ajuta să ne exprimăm. Când scriem, sarcasmul, umorul sau furia nu pot fi redate exact.

Deşi putem folosi unele expresii sau prescurtări populare ca LOL ca să arătăm sensul adevărat al mesajului nostru, există riscul ca cineva să înţeleagă greşit ceea ce transmitem. Totodată, când scriem mesajul, de cele mai multe ori nu primim un răspuns imediat, ca atunci când vorbim faţă în faţă sau la telefon. Chiar tăcerea la telefon poate însemna un răspuns elocvent câteodată. Dacă avem nevoie, putem să apelăm la ajutorul unui instructor de comunicare orală pentru succesul garantat al comunicării verbale. În scris, însă, trebuie să ţinem cont de mai mulţi factori.

În domeniul afacerilor este nevoie să ştim dinainte ce trebuie să scriem, să avem un mesaj simplu şi cât mai scurt posibil, dispus în paragrafe reliefate sau numerotate. Trebuie să ne concentrăm asupra persoanei / persoanelor cărora ne adresăm. Este util să avem o concluzie la sfârşitul mesajului.

Trebui să evităm să folosim termeni obscuri sau expresii informale pe care celelalte persoane s-ar putea să nu le cunoască. Deşi în scris nu ne mai confruntăm cu noțiunea de accent, ar fi indicat să nu folosim cuvinte complicate sau prea lungi, mai ales dacă angajaţii nu vorbesc limba nativă a angajatorului.[:]

By | 2017-10-27T08:51:08+00:00 octombrie 27th, 2017|Articole|0 Comments