Cum construim o carieră în traduceri

Cum construim o carieră în traduceri

Ca să porniţi în cariera de traducător nu este suficient să cunoaşteţi o limbă străină sau mai multe. În mod evident este nevoie de antrenament, dar şi de certificări ca să deveniţi traducător și/sau translator acreditat.

În primul rând, trebuie să vă acreditaţi ca traducător și/sau translator în baza unui certificat obţinut în urma unor studii sau cursuri.

Totodată ar trebui să vă alegeţi un domeniu de expertiză în care să vă specializaţi. Acest domeniu de specialitate ar trebui să fie în strânsă legătură cu domeniul profesional în care aţi activat înainte de a fi traducător sau translator, dacă este cazul. Ca să aveţi rezultate este necesar să vă îmbunătăţiţi constant aptitudinile lingvistice, atât în limba sursă, cât şi în limba ţintă. Limba sursă este limba inițială în care este redactat documentul de tradus în limba ţintă. De obicei, un traducător va trebui să se asigure că este la curent şi îşi îmbunătăţeşte constant cunoștințele despre limba sursă, presupunând că trăieşte în ţara în care se vorbeşte limba ţintă. Ca să reuşiţi acest lucru puteţi face câteva lucruri ce se pot dovedi utile: citiţi ziare sau reviste de toate tipurile în limba sursă, neignorând materialele online; fiţi la zi cu expresiile, împrumuturile din alte limbi şi folosite în diferite dialecte sau în slang; petreceţi, dacă puteţi, cât mai mult timp în ţara limbii sursă, având interacţiuni sociale.

Dacă vă permite programul, începeţi studiul unei noi limbi străine în care să traduceţi. Deşi poate fi dificil, vă poate îmbunătăţi şansele, dar şi situaţia financiară.

Înainte de a livra rezultatul traducerii, verificaţi de două sau chiar de trei ori textul. Un rezultat mai puţin mulţumitor nu vă poate asigura continuitatea în muncă, aşadar asiguraţi-vă de calitatea cea mai bună a produselor dumneavoastră. Este nevoie să aveţi cea mai bună conduită în muncă, producând rezultate de calitate. Nu promiteţi mai mult decât puteţi îndeplini, respectaţi termenele-limită, confidenţialitatea clientului şi, dacă este cazul, respectaţi-vă angajatorul.

By | 2018-01-05T10:07:51+00:00 august 24th, 2017|Articole|0 Comments