Învăţarea unei limbi străine la maturitate

Învăţarea unei limbi străine la maturitate

Societatea contemporană propulsează profesional indivizii care cunosc cel puţin o limbă străină. Dar ce poţi face atunci când nu ai deprins o limbă străină în şcoală, iar situaţia de la locul de muncă îţi impune să discuţi cu anumiţi clienţi în limba engleză?

Acesta este momentul în care adulţii decid că trebuie să se întoarcă spre studiu dacă îşi doresc să avanseze profesional. Studiile ne spun că interviurile în limba engleză sunt în continuă creştere.

Chiar dacă dorinţa de învăţare primează, adulţii se pot lovi de anumite obstacole specifice vârstei: lipsa timpului şi capacitatea redusă de a reţine noi informaţii.

Învăţarea unei limbi străine presupune timp şi perseverenţă. Din păcate, adulţii au numeroase responsabilităţi: familie, serviciu, treburi casnice. Aceştia trebuie să-şi scurteze posibilul timp liber pentru a avea rezultate. De asemenea, o bună organizare prealabilă a timpului ar putea ajuta.

Totodată, o minte neantrenată este o minte lentă. Adultul nu mai este obişnuit să înveţe, spre deosebire de rutina zilnică a copilului, de aceea este posibil să dea dovadă de o capacitate redusă de a reţine noi informaţii. O cauză ar putea fi şi stadiul de oboseală cu care se confruntă zilnic adultul. De fapt, nu este uşor să te întorci de la serviciu după 8, 10 sau chiar mai multe ore de muncă şi să îţi păstrezi hotărârea de a te îndrepta direct spre studiu. O variantă care ar putea ajuta într-o asemenea situaţie este alegerea unui meditator. În această situaţie, adultul va şti că cineva îl va verifica periodic şi se va simţi nevoit să-şi însuşească tot ce şi-a propus.

Oricât de greu ar putea părea, odată luată decizia de a începe studiul unei limbi străine, nimic nu este imposibil. De fapt, ţine de fiecare să găsească modalitatea cea mai bună de a avansa profesional.

By | 2018-01-03T09:58:15+00:00 octombrie 13th, 2016|Articole|0 Comments