Mediul de afaceri trebuie să caute vorbitori de limbă chineză

Mediul de afaceri trebuie să caute vorbitori de limbă chineză

Cu toții știm că Statele Unite ale Americii reprezintă din punct de vedere financiar cea mai mare putere a lumii. Cu toate acestea, China a făcut salturi uriașe în ultimele decenii. Între 1990 și 2010, chinezii au devenit a doua mare putere financiară a lumii, plasându-se chiar înaintea Japoniei, căci oricine recunoaște cuvintele Made in China.

Dacă această creștere financiară a Chinei se va susține pe aceeași linie în următorii 10 ani, atunci pentru a-și extinde punctele de lucru pe teritoriul acestei țări companiile vor trebui să își angajeze vorbitori de limbă chineză. În momentul actual, firmele care fac afaceri pe teritoriul chinez se folosesc, în principal, de vorbitori de limbă engleză pentru a ajunge la un punct comun, în cadrul prezentărilor, conferințelor, sau pentru email-uri etc.

Piața de afaceri chineză are particularitățile ei, propriile companii producătoare de automobile, branduri de lux pentru diferite produse de consum, chiar rețele proprii de internet. Nici măcar Facebook sau Twitter nu au intrat cu ușurință pe teritoriul Chinei. Această separare se datorează faptului că marile companii nu au știut să se raporteze la cultura și naționalismul chinezilor, lucru lesne de realizat dacă li s-ar fi adresat în limba chineză, și nu în limba engleză. Puținele branduri care au intrat pe piața din China, au reușit acest lucru deoarece au ținut cont de diferențele culturale, mentalitatea și de nevoia chinezilor de a li te adresa în limba lor.

Cert este că piața Chinei este în creștere, aspect reflectat în veniturile sporite ale populației. De aceea, creșterea veniturilor unei companii poate fi asigurată de reușita de a intra pe piața lor de afaceri. Recunoașterea mondială a unui brand sau a unui serviciu oferit trece prin spațiul chinezesc, iar această plasare poate fi exact soluția pentru menținerea unei poziții de top în mediul de afaceri.

Pentru motivele mai sus enunțate și pentru o multitudine de alte motive, companiile ar trebui să ia în calcul angajarea vorbitorilor de limbă chineză. De asemenea, viitorii studenți ar trebui să-și îndrepte atenția spre facultățile de limbi străine, specializarea limbă engleză – limbă chineză. O asemenea alegere are posibilitatea de a-ți catapulta cariera sau afacerea pe o poziție extrem de profitabilă financiar. Totul este să gândești în avans!

By | 2018-01-05T09:19:11+00:00 mai 26th, 2017|Articole|0 Comments