Multitasking – un obicei ,,prost”?

Multitasking – un obicei ,,prost”?

În lumea afacerilor, angajații și angajatorii fac foarte des această ,,greșeală”. Aceasta reprezintă o amenințare la adresa eficienței oricărui lider, dar și la adresa succesului organizației. Ca lider într-o companie, este important să deveniți un model de urmat pentru angajați și parteneri, așa că vă puteți forma câteva obiceiuri de bază care să vă ajute la realizarea unei singure sarcini de lucru în parte. Specialiștii în HR vă sfătuiesc să urmați câțiva pași simpli pentru sporirea productivității companiei.

Pentru început, este important să vă concentrați. Definiți-vă întâi conceptul de ,,câștigător” raportat la propria companie, principalele ținte pe care le urmăriți și o imagine clară despre cum va arăta organizația, dar și relațiile ei cu clienții peste un an. Setați-vă obiective plauzibile de marketing, branding, dar și obiective în raport cu organizațiile competitoare. Poate ar fi util să vă lipiți post-it-uri pe ecranul calculatorului, să vă notați în agendă sau să vă puneți telefonul să vă aducă aminte ce anume aveți de făcut. Toate acestea vă vor ajuta să vă păstrați traiectoria și concentrarea în atingerea țintei stabilite.

Renunțați să fiți buni la toate!  E destul de greu să fiți la curent cu tot ce se întâmplă în lumea afacerilor sau pe piețele importante, chiar dacă dispuneți de surse majore de informații în orice moment. Delegați-vă responsabilitățile în firmă și nu uitați de managementul informațiilor. Nu luați asupra dumneavoastră toate responsabilitățile, deoarece nu le veți putea îndeplini pe toate cu succes.

Păstrați timp și pentru dumneavoastră! Activitățile individuale sau personale sunt o mare problemă pentru mulți lideri din lumea afacerilor. Astăzi se presupune că liderii sau managerii sunt în contact permanent cu cei din jur. Ei sunt mereu în ședințe, la telefon, online, rezolvând probleme și cerând feed-back în mod constant. Dacă vă regăsiți în aceste cuvinte, alocați-vă timp individual, pentru că vă va permite să fiți mai relaxat și veți putea privi lucrurile din perspective diferite.

Controlați atent cantitatea de informații primită și oferită. Acest flux de informații zilnice trebuie reglat cu ajutorul unui sistem bine pus la punct. Căsuța de e-mail este primul loc de fluidizare a informațiilor, de aceea specialiștii recomandă câteva momente din zi dedicate complet inbox-ului.

În rezolvarea problemelor ce apar, orice manager are tendința de a fi rapid, ,,eficient”,  pentru satisfacția pe care o oferă acest mod de operare. Dar aceasta nu este mereu cea mai bună soluție.

Ca ultimă indicație, este util să vă prioritizați activitățile în funcție de importanța lor pentru afacerea dumneavoastră. Opriți-vă și verificați dacă nu cumva vă ocupați de urgența altcuiva.

Succesul în lumea afacerilor nu este greu de obținut, spun specialiștii, dar este greu de păstrat!

By | 2018-01-31T08:22:10+00:00 ianuarie 31st, 2018|Articole|0 Comments