Sfatul medicului pentru munca în companii sau corporaţii

Sfatul medicului pentru munca în companii sau corporaţii

Dacă activaţi în cadrul marilor corporaţii sau companii naţionale sau internaţionale, sigur vă preocupă productivitatea la locul de muncă. Odată cu perioada de mare criză economică, în cadrul marilor firme a apărut competitivitatea ridicată între angajaţi. Deşi există de mult timp la dispoziţia oricui este interesat, lumea nu ia în considerare câteva soluţii oferite de medici şi nu numai.

  1. Productivitatea scade direct proporţional cu nivelul de epuizare. Astfel, dacă resimţiţi o stare accentuată de oboseală este foarte important să luaţi pauză, altfel nu veţi da randament. O scurtă perioadă de repaus poate fi stimulentul de care aveţi nevoie.
  2. Un secret absolut al productivităţii este trezitul de dimineaţă. La 6 dimineaţa sau chiar mai devreme este mai puţin probabil să intervină probleme neprevăzute care să împiedice rezolvarea unei sarcini importante decât la 4 după-amiaza.
  3. Medicii recomandă tratarea promptă a oricărei carenţe fiziologice de vitamine sau minerale care ar putea afecta semnificativ puterea de concentrare şi nivelul de energie. Deficitul de fier, vitamina D şi complexul de vitamine B sunt cele mai răspândite în mediile profesionale. Cerealele, lactatele fortificate, ouăle, carnea roşie, fasolea şi peştele sunt alimente preţioase bogate în cei trei nutrienţi de bază pentru productivitatea la locul de muncă. Suplimentele alimentare administrate sub supraveghere medicală sunt şi ele o soluţie.
  4. Odorizantele de interior pot reprezenta o altă soluţie, mai ales cele cu aromă de lămâie. Aceste uleiuri volatile ajută la îmbunătăţirea concentrării şi energiei. În acelaşi timp, lămâia relaxează şi combate efectele nocive provocate de stres.
  5. Unele grăsimi alimentare, trigliceridele cu lanţ mediu, se regăsesc în mod natural în uleiul de cocos sau de palmier. Ele se digeră instant şi oferă corpului energie susţinută.
  6. Aşa-zisa lumină albastră emanată de telefoanele inteligente, laptopuri, PC-uri sau tablete este nerecomandată celor care suferă de insomnie, pentru că afectează producţia de melatonină, hormonul somnolenţei. Însă acest efect este mai mult decât binevenit la serviciu. Montaţi o lampă cu lumină albastră deasupra biroului şi veţi observa o creştere a stării de alertă şi a energiei, mai ales dacă suferiţi de oboseală diurnă.
  7. Poate părea neobişnuit, dar puteţi folosi şi presopunctura. Această metodă de stimulare a punctelor de presiune speciale ale corpului eliberează tensiunea şi reduce durerile musculare în urma stresului prelungit şi a poziţiei incorecte la birou.

Aşadar, acestea pot fi câteva soluţii utile dacă doriţi o îmbunătăţire a productivităţii la locul de muncă, dar şi acasă.

By |2018-08-27T08:25:49+00:00ianuarie 10th, 2018|Articole|0 Comments