Training-ul lingvistic

Training-ul lingvistic

Învăţarea unei limbi străine trebuie să se plieze pe un scop practic şi anume acela de a dezvolta abilitatea comunicării în respectiva limbă străină. De aceea, multe companii preferă training-uri lingvistice pentru angajaţii lor. Tot din același motiv, părinţii îşi trimit copiii în tabere de limbi străine, neţinând cont de faptul că preţul este, de multe ori, dublu faţă de cel al unei tabere obişnuite.

Abilitatea comunicării într-o limbă străină se referă la dezvoltarea tuturor celor patru componente lingvistice: scris, citit, ascultat şi vorbit. De aceea, fiecare training este diferit în funcţie de profilul companiei solicitante. Training-urile se pot axa pe domeniul financiar, pe resurse umane, marketing, vânzări sau achiziţii. În funcţie de fiecare domeniu, componentele lingvistice vor aborda alţi termeni, vor crea jocuri de rol imaginând diferite situaţii concrete de lucru pe care angajaţii le pot întâlni. Este clar că fiecare situaţie imaginată va determina selectarea de structuri, vocabular, pronunţie, grad de formalitate etc. diferite. Un asemenea training va ajuta angajaţii să vorbească în anumite situaţii şi le va consolida structurile, vocabularul, dar şi expresiile idiomatice.

Prin exersarea acestor abilităţi de bază, cursanţii deprind o sumă de alte abilităţi, cum ar fi: întocmirea de rapoarte, documente, prezentări într-o limbă străină; comunicarea cu uşurinţă prin telefon cu un colaborator; redactarea unor proiecte de colaborare online; socializarea în mediul business al companiei.

Pe lângă toate aceste abilităţi exersate, compania care îşi trimite angajaţii în asemenea training-uri are mult mai mult de câştigat decât ceea ce se observă la prima vedere. Aceasta reuşeşte astfel să creeze legături puternice între angajaţi, între şefi şi subalterni, între departamente diferite. Statistic vorbind, angajaţii care au obiceiul de a socializa şi de a se ajuta reciproc şi în alte contexte total diferite de cele din mediul de lucru dezvăluie o tendinţă mult mai scăzută de a părăsi slujbă în căutarea alteia.

Se poate spune astfel că training-ul lingvistic este o modalitate foarte reuşită de consolidare a colectivului, dar şi de a-i ajuta pe angajaţi să evolueze profesional, cu efect direct asupra companiei angajatoare.

By | 2018-01-05T08:47:29+00:00 aprilie 21st, 2017|Articole|0 Comments