Nu este ceva neobişnuit ca unele persoane să aibă mai mult succes la locul de muncă decât alţii. Dar care sunt secretele acestor persoane de succes?

Cercetătorii au studiat acest fenomen, iar răspunsul găsit a fost PERSONALITATEA. Aceasta este compusă dintr-un set stabil de preferinţe şi tendinţe prin care abordăm situaţiile. A fi introvertit sau extravertit este un exemplu de trăsătură de personalitate. Deşi construcţia ei începe încă din copilărie şi durează până la începutul maturităţii, personalitatea nu se schimbă, deşi multe alte lucruri se pot schimba.

Unele persoane confundă noţiunile de personalitate şi IQ (coeficientul de inteligenţă), punând diferite etichete pe oameni. Acestea, însă, nu se intersectează sub niciun aspect al vieţii. De asemenea, personalitatea diferă în funcţie de inteligenţa emoţională, aici producându-se cea mai mare confuzie. Astfel, o persoană extravertită nu este, în medie, nici mai inteligentă, nici mai puţin inteligentă decât una introvertită. Cele două trăsături nu sunt legate. Inteligenţa emoţională este capacitatea de a rezolva problemele cu ajutorul emoţiilor şi conţine capacităţi precum perceperea emoţiilor la sine şi la ceilalţi, procesarea acestora, înţelegerea lor şi utilizarea lor în rezolvarea problemelor. Totuşi, personalitatea poate fi un indicator când vine vorba de performanţele angajatului la locul de muncă, prin identificarea tendinţelor comportamentale ce pot oferi angajatorului informații utile. Interviurile de selecţie sunt instrumentul cel mai la îndemână şi companiile iau decizii importante pe baza lor.

Unele persoane au performanțe profesionale, dar este posibil să nu se potrivească deloc cu setul de valori şi credinţe al unei organizaţii.

Astfel, angajatul ideal are inteligenţă emoţională ridicată, ştie să iasă din zona de confort, reacţionează potrivit în cazul unui conflict, expunându-şi logic şi calm argumentele. Acesta ştie să se concentreze pe ce este cu adevărat important, ignorând “zgomotul de fond”, îşi controlează egocentrismul, căci a fi excepţional vine şi cu o doză de orgoliu. El nu este niciodată satisfăcut, având convingerea că lucrurile pot fi întotdeauna făcute mai bine. Este responsabil, ştie să se facă plăcut şi gestionează cu succes interacţiunile cu persoanele toxice.

Aşadar, profilul angajatului ideal ţine şi de personalitate!