Ca antreprenor, dacă nu vă concentraţi asupra marketingului afacerii dumneavoastră, aceasta nu poate creşte, iar dacă vă concentraţi prea mult asupra acestui aspect, e posibil ca produsele sau serviciile pe care le vindeţi să aibă de suferit. Cum puteţi ieşi din această încurcătură?
La începutul afacerii puteţi fi tentat să scrieţi pe bloguri, dar este bine să faceţi cercetări pentru a afla interesele publicului dvs. sau unde îşi petrece timpul online, apoi creaţi un calendar editorial, ulterior descărcaţi o aplicaţie de planificare şi dezvoltaţi o secţiune de marketing în cadrul planului dvs. de afaceri. Când aveţi un plan, eforturile dvs. de marketing vor deveni mai eficiente şi mai puţin costisitoare.
Blogging-ul este una dintre cele mai eficiente modalităţi de a vă promova afacerea. Şi nici nu este nevoie de prea mult timp pentru a posta mesaje pe blog. Totuşi, ca să faceți economie de timp, este important să scrieţi așa cum obişnuiţi. Nu vă preocupaţi de cuvinte impresionante, oamenii vor să li se vorbească pe înţelesul lor. Păstraţi un ton obişnuit, astfel conţinutul devine mai uşor de găsit de Google sau Facebook.
Totodată, când vorbim despre marketing, nu trebuie să fiţi prezent peste tot. De exemplu, dacă vă adresaţi generaţiei millenials ar fi mai bine să vă concentraţi pe Snapchat, Instagram şi Twitter decât să petreceţi timpul pe LinkedIn. Particularizaţi-vă canalele şi platformele pe care le folosiţi. Şi puteţi numi un responsabil în locul dvs. Folosiţi-vă de discuţiile directe cu clienţii. Dacă oferiţi produse sau servicii de înaltă calitate, clienţii vor vorbi despre dvs. şi online şi în viaţa personală. Solicitaţi-le să lase comentarii pe site-ul dvs. sau pe alte site-uri de recenzii.
O afacere în creştere poate să pară că pune prea mult accentul pe marketing, dar fără acesta va înceta să crească. Luați câteva măsuri pentru a spori eforturile de marketing şi, astfel, puteţi să vă asiguraţi că veţi creşte faima firmei, fără a vă răpi prea mult timp de la afacerea propriu-zisă.