Aplicaţii pentru învăţarea limbii engleze

Aplicaţii pentru învăţarea limbii engleze

Profesorii de astăzi beneficiază de ajutor IT pentru a preda cât mai eficient. Dacă acum ceva timp ei nu puteau apela decât la cretă, tablă şi burete, astăzi tehnologia oferă un ajutor real în stăpânirea unei limbi străine.

Aplicaţiile lingvistice pot fi descărcate pe orice smartphone sau tabletă, iar multe şcoli din ţările dezvoltate sunt echipate cu astfel de dispozitive în fiecare sală de clasă. Pentru profesorii de limbă engleză, munca a devenit mai uşoară deoarece se pot folosi de multiple aplicaţii care pot spori interesul celui care doreşte să înveţe această limbă, fie el copil sau adult.

Cele mai cunoscute astfel de aplicaţii sunt Stanza, Alphabytes, Bob Books Reading Magic, My Story, Grammar Up şi Duolingo.

Prima aplicaţie, Stanza, este gratuită, dar destinată clienţilor Apple. Aceasta poate fi descărcată pe iPad, iPod Touch şi pe iPhone şi cuprinde mii de cărţi digitale care pot ajuta atât profesorii, cât şi pe cei ce vor să-şi îmbogăţească vocabularul citind în limba engleză.

Alphabytes este o aplicaţie pentru iPad care conţine texte dublate vocal, fiind astfel mult mai adecvată pentru lucrul cu elevi de vârstă mai mică sau pentru începători în studiul limbii engleze.

Bob Books Reading Magic este o aplicaţie foarte atractivă pentru copii deoarece este sub forma unui joc animat, cu desene de mână şi ilustraţii, un joc în care cel care învaţă poate avansa de la un nivel la altul. Astfel, aplicaţia poate fi foarte utilă începătorilor.

My Story este o aplicaţie extrem de răspândită în rândul adolescenţilor. Totuşi, aceasta a fost gândită destul de diferit de ceea ce a devenit: era dedicată exersării şi aprofundării limbii engleze prin scrierea propriei cărţi, la care să se adauge şi poze. Cartea putea fi, apoi, trimisă online. Cert este că accentul se punea pe textul scris şi nu pe inserarea de fotografii.

Grammar Up este o aplicaţie extrem de populară deoarece pune accent pe studiul şi exersarea problemelor de gramatică, prin exerciţii repetate, până la stăpânirea tuturor situaţiilor complicate.

Folosirea tehnologiei este o necesitate, dar şi un real ajutor pentru atingerea obiectivelor propuse, mai ales pentru captarea interesului elevilor!

By |2018-09-24T06:10:46+00:00septembrie 24th, 2018|Articole|0 Comments