Predarea limbii engleze a fost şi este una din metodele preferate de studenţi de a-şi mări veniturile. Dar sunt ei gata să predea şi oare posedă abilităţile de instruire necesare? Răspunsul poate fi în educaţia şi cursurile pe care le urmează studenţii în şcoala gimnazială şi în liceu. Ei trebuie să fie pregătiţi pe mai multe nivele de studiu ca să facă faţă unei astfel de provocări.
Pentru studenţi, de dorit ar fi să fie vorbitori nativi de limbă engleză şi, dacă au primit şi o formă sau alta de instruire în predarea limbii engleze, este ideal. O astfel de provocare se poate dovedi esenţială, mai ales pentru studentul care doreşte o carieră în învăţământ. În acelaşi timp trebuie să se aştepte la un volum de muncă destul de mare pe săptămână, dar şi să îşi pregătească în prealabil fiecare lecţie ce urmează să fie predată. Studenţii englezi ce studiază în alte ţări trebuie să cedeze din timpul lor liber, atât de preţios, în favoarea pregătirii orelor de a doua zi. Totodată trebuie să fie destul de creativi în exprimarea scrisă şi orală în limba engleză. Este inutil să mai menţionăm termenele limită pe care trebuie să le respecte. Adaptabilitatea şi empatia cu problemele cursanţilor va trebui să fie alte două atuuri ale studentului care predă. O bună capacitate de evaluare, sub diferite aspecte, dar şi de autoevaluare se dovedeşte a fi necesară în viitoarea sa carieră pedagogică.
Dincolo de toate noţiunile teoretice şi de trăsăturile de personalitate utile în predarea limbii engleze, studentul – profesor are nevoie de un autocontrol considerabil în faţa cursanţilor săi. Se pot ivi diferite probleme neaşteptate, de orice natură, care pot obstrucţiona sau împiedica actul pedagogic. În aceste situaţii, răbdarea este vitală. Toate aceste atribute pot fi dobândite în timp şi nu sunt accesibile oricui.
Majoritatea studenţilor atraşi de această carieră au avut poate în trecut un dascăl ca model pe care să îl urmeze mai târziu. Însă, confruntaţi cu viaţa reală de profesor, pot descoperi că poate nu au tot ce le trebuie pentru cariera de dascăl şi renunţă. Sunt multe obligaţii şi responsabilităţi pe care un profesor şi le asumă, iar aceste aspecte pot fi intimidante pentru mulţi. În schimb, unii găsesc aceste aspecte seducătoare şi se regăsesc în meseria de profesor. Aceştia pot deveni profesori cu vocaţie mai târziu.