În cadrul companiilor, eficienţa angajaţilor poate varia pe parcursul unui an. Acest lucru se întâmplă din foarte multe cauze, unele externe companiei respective, altele interne. Dacă cele externe ţin de o mulţime de factori tehnici sau specifici domeniului de activitate, cauzele eficienţei scăzute a angajaţilor pot depinde şi de prezenţa sau absenţa beneficiilor în cadrul companiei respective.
Astfel, la Google cei mai mulţi angajaţi beneficiază de şedinţe de yoga, gimnastică, fitness, masaj, acces la frizeria companiei, la spălătoria de maşini, la curăţătorie, chiar la service-ul pentru biciclete. Toate beneficiile sunt servicii gratuite sau semnificativ reduse pentru angajaţii companiei. Mesele sunt asigurate zilnic de bucătari profesionişti, angajaţii având acces la numeroase baruri şi cafenele din incintă.
Deplasarea în interior se poate realiza cu bicicletele şi trotinetele companiei. Angajaţii au încăperi de recreere unde pot practica fussball, ping-pong sau jocuri video în timpul programului, dacă simt nevoia unei pauze. Aceştia au o sumedenie de zile libere de-a lungul anului, pachete speciale de asigurări medicale şi concedii variate, stabilite în funcţie de vechimea pe care o au în companie. Copiii au acces gratuit la grădiniţa multinaţionalei, iar câinii de companie sunt acceptaţi la compania Google.
La Facebook, angajaţii au reducere la abonamentul la sală, au acces la curăţătoria companiei, la cursuri de procesare foto şi seminarii săptămânale din diferite domenii. Mesele preparate sunt cu specific internaţional şi pot fi luate în chicinetele şi cafenelele companiei.
Angajaţilor permanenţi li se acoperă integral asigurările medicale, iar colaboratorilor doar 50%. Totodată, angajaţii beneficiază de diferite concedii şi zile libere numeroase în perioada sărbătorilor de iarnă.
Cam la fel se întâmplă şi în cazul companiei Twitter, dar angajaţii de aici beneficiază şi de cursuri despre producerea vinului, de exemplu. Mai mult, cei de la Twitter au şi o veritabilă echipă de fotbal a angajaţilor.
Aşa că, indiferent de domeniul de activitate, companiile româneşti sau din străinătate pot urma oricând exemplul de succes al companiilor-gigant amintite mai sus. Ca să aibă eficienţa maximă, companiile ar trebui să aibă în considerare şi aceste beneficii suplimentare pentru angajaţi, deoarece ele pot face diferenţa între succes şi stagnare, între motivaţie şi delăsare.