Candidaţi versus angajatori – dilema angajării

Candidaţi versus angajatori – dilema angajării

Între cele două categorii de oameni au existat diferenţe notabile de percepţie în ceea ce priveşte angajarea. Candidaţii care reuşesc să obţină joburile dorite ajung imediat să creadă că sunt supracalificaţi. În acelaşi timp, angajatorii formulează anunţuri de recrutare foarte detaliate, cu prea multe abilităţi cerute din dorinţa de a avea candidaţi cât mai bine pregătiţi şi de a scurta procesul de recrutare. Aşadar, avem o dilemă.

Pentru un post de specialist în marketing, de exemplu, cerinţele sunt numeroase: două limbi străine, PowerPoint, Excel, 5 ani de experienţă, abilităţi tehnice, să ştii să lucrezi cu bugete, să coordonezi activităţi, lucrul în acelaşi timp la mai multe proiecte, să fii comunicativ şi empatic, amuzant. ,,Este o listă foarte lungă, pentru activitatea desfăşurată fizic”, declară Maria, de 35 de ani, angajată la o mare companie IT din România. Este vorba de pretenţii ridicate ale companiilor de la angajaţii săi, care ajung să nu îşi exerseze deloc abilităţile dobândite şi căutate de angajator.

Din punctul de vedere al candidaţilor, problema rezultă din pregătirea slabă a oamenilor de la resurse umane care, prin redactarea unor fișe de post precum cea de mai sus, ajung să demotiveze şi să frustreze angajaţii din companie.

În acelaşi timp, specialiştii în resurse umane spun că anunţul de recrutare reprezintă un standard prin care se solicită un anume profil de candidat. Totuşi, anunţurile conţin specificaţii stricte sau mai înalte decât cele ale candidatului tipic deoarece se caută persoana ideală pentru postul respectiv. Un alt motiv ar fi faptul că alte companii vin cu cerinţe suplimentare şi pentru că vor să restrângă cantitatea de candidați ,,întâmplători”! Aceştia aplică la aceste posturi în mod eronat, necitind tot anunţul, gândindu-se că măcar îşi acordă o şansă în plus. Unii angajatori sunt superficiali în formularea anunţurilor de angajare, iar alții pur şi simplu copiază tot ce au în fișa postului din comoditate. Aceştia uită că anunţul de angajare este un instrument de marketing şi comunicare, în timp ce fişa de post este un formular intern care poate fi oricât de detaliat.

Un anunţ de recrutare trebuie să fie uşor de parcurs şi de înţeles de către candidaţi şi trebuie să vorbească pe limba lor. Trebuie evitate detaliile şi specificaţiile inutile, trebuie reformulate cerinţele din limbajul formal al fişelor de post într-unul mai direct şi firesc, fără a uita componenta motivaţională.

By |2018-08-27T08:05:14+00:00iunie 12th, 2018|Articole|0 Comments