Ce mâncăm la birou?

Ce mâncăm la birou?

Lucrul la birou şi alimentaţia sănătoasă par a fi două lucruri total diferite în viziunea multor români. Totuşi, activarea într-o corporație nu trebuie să excludă dorinţa şi posibilitatea de a ne hrăni cât mai sănătos posibil.

Studiile arată că majoritatea corporatiştilor acordă, în medie, 30 de minute prânzului şi preferă să comande mâncarea. Presaţi de timp, aceştia ajung câteodată să își rezerve chiar și 15 minute pentru masa de prânz şi să aleagă preparate de la fast food. Din păcate, acestea nu sunt sănătoase şi nu oferă necesarul de nutrienţi de care este nevoie pentru a susţine un program prelungit de lucru.

Dacă trebuie să lucrăm susţinut mai mult de 8 ore într-o zi, atunci trebuie să alegem cu atenţie alimente care ne susţin efortul intelectual. Iată câteva reguli alimentare importante pentru cei care petrec mult timp la birou:

  • Fructele nu trebuie să lipsească. Statul la calculator sau la birou ore în şir va naşte dorinţa de a ronţăi ceva. Pentru a nu face exces de covrigei sau covrigi, care nu sunt decât calorii goale, ia-ţi de acasă câteva fructe.
  • Apa este foarte importantă. Cafeaua gata preparată conţine mult zahăr, aşa că cel mai bine este să o înlocuieşti cu apă sau ceai verde. Acesta din urmă, pe lângă faptul că este antioxidant, este şi energizant, deci poate înlocui cu brio cafeaua.
  • Mâncarea preparată acasă este mult mai sănătoasă. Niciodată nu ştim cu adevărat cât de proaspătă este mâncarea comandată, ce ingrediente au fost folosite sau provenienţa acestora. Dacă ne luăm mâncare preparată acasă la pachet putem, de asemenea, să verificăm cantitatea pe care dorim să o consumăm.
  • Gustările sunt premise bune dacă sunt alcătuite din nuci sau ciocolată neagră. Migdalele, nucile, fructele de goji şi alte amestecuri de fructe uscate sunt recomandate deoarece cresc nivelul de energie şi îi oferă organismului necesarul de vitamine. Ciocolata neagră ajută la buna funcţionare a inimii, aşa că este recomandată pentru cei care petrec mult timp stând la birou.

Oricât de sănătos ne-am hrăni atunci când petrecem mult timp la birou, nu trebuie să uităm că este foarte important să alternăm perioadele de stat cu cele de mişcare. Sportul şi alimentaţia sănătoasă merg întotdeauna mână în mână, iar creierul nostru are nevoie de amândouă pentru a face faţă efortului intelectual prelungit.

By |2018-08-27T08:04:46+00:00iunie 25th, 2018|Articole|0 Comments