Cadourile şi alegerea lor au reprezentat întotdeauna ceva dificil pentru mulţi dintre noi. În ceea ce priveşte domeniul afacerilor, alegerea cadoului potrivit devine şi mai dificilă, deoarece trebuie luate în considerare mai multe aspecte.
Înainte de a căuta cadoul potrivit ar trebui să vă întrebaţi în primul rând de ce oferiţi cadoul. Este pentru a recompensa un comportament sau a determina pe cineva să aibă un anumit comportament pe viitor? Este o favoare sau cereţi ceva în schimb, pe viitor? Dacă da, atunci se pare că veţi testa limitele codului moral cu persoana care va primi darul. Dacă intenţionaţi să obţineţi ceva în schimb pe viitor, alegerea cadoului potrivit trebuie să fie conştientă şi foarte atentă.
Este bine să vă alegeţi momentul când faceţi un cadou. De regulă realizările profesionale se sărbătoresc în lumea afacerilor, aşa că, după obţinerea unei finanţări, o aniversare, o promovare, obţinerea primului loc la un concurs din team-building, puteţi oferi cu siguranţă un cadou. Darul trebuie să pară exclusivist. De exemplu, bilete la o piesă de teatru din oraşul natal al persoanei ce primeşte cadoul sau o sticlă de vin de lângă locul unde persoana se duce să se relaxeze în vacanţă; poate un set de papetărie personalizat. Folosiţi-vă memoria. Aduceţi-vă aminte conversaţiile cu persoana respectivă şi extrageți idei.
În caz că nu cunoaşteţi decât numele, puteţi oferi un obiect monogramat, ceea ce va stimula ego-ul persoanei. Veţi sugera astfel că obiectul devine mai important, odată monogramat cu numele persoanei.
Cardurile cadou sunt o idee proastă deoarece demonstrează dezinteres şi pot jigni considerabil. Aşa că, pentru un cadou business potrivit, luaţi în calcul aspectele următoare: cadoul trebuie să fie atent ales, dificil de obţinut, scump sau foarte mare. Totodată, trebuie să vă gândiţi la ceea ce poate să răspundă primitorul. Acesta poate să îl păstreze şi să îl folosească sau să îl păstreze pentru a-l da mai departe, sau chiar să îl respingă cu totul.
Deci, chiar dacă este un stilou de astronaut, o plantă în ghiveci, un autoturism sau bilete la teatru, aveţi grijă să fie personalizat.