Managementul emoţiilor în timpul discuţiilor dificile

Managementul emoţiilor în timpul discuţiilor dificile

În orice domeniu de activitate v-aţi afla, discuţiile dificile nu pot fi evitate. La un moment dat cu toţii ne confruntăm cu astfel de discuţii. Esenţial este nu să le evităm, ci să învăţăm să le gestionăm în mod înţelept. Atunci când ne enervăm, corpul nostru intră în stare de luptă. Acesta percepe dezacordul ca o ameninţare şi de aceea nu mai avem acces la cortexul frontal, responsabil de gândirea raţională. Este important să putem controla aceste reacţii fizice pentru a putea lua decizii corecte, productive.

În primul rând, trebuie să vă concentraţi asupra respiraţiei, asupra aerului care intră şi iese din plămâni. Acest lucru vă ajută să preveniți simptomele fizice date de panică şi vă ajută să rămâneţi calmi. Specialiştii recomandă şi numărarea respiraţiilor.

Apoi, concentraţi-vă asupra corpului. Mişcarea ajută la activarea cortexului frontal. Astfel, atunci când aveţi o discuţie tensionată, ridicaţi-vă de la masă şi faceţi câţiva paşi. Dacă nu se poate, încercaţi orice formă de mişcare stând jos, cu mâinile sau picioarele. Acordaţi atenţie senzaţiilor din corp şi veţi reuşi să vă calmaţi.

Încercaţi să recitaţi o mantră care să vă ajute. Câteva variante ar fi: va trece, fii neutru, este doar situaţie de business. În acest fel, reuşiţi să acordaţi mai puţină importanţă momentului şi să intraţi într-o stare de calm. Folosiţi această tehnică ori de câte ori aveţi nevoie.

Când emoţiile vă cuprind, atenţia pe care o acordați acestora nu vă lasă loc de alte analize. Este esenţial să le recunoaşteţi în mod conştient, pentru ca mai apoi să dispară de la sine, fără să fie nevoie să o exprimaţi nervos. Astfel, veţi obţine calmul şi claritatea necesare. Cu cât acordaţi mai mult timp analizei emoţiilor, cu atât mai puţin acestea riscă să se intensifice.

La nevoie, faceţi o pauză. Veţi avea prilejul să vedeţi lucrurile cu mai multă limpezime. Chiar dacă sunteţi în mijlocul unei discuţii aprinse, găsiţi o scuză politicoasă pentru a ieşi câteva minute şi a vă calma. Pauza se poate dovedi utilă şi pentru interlocutor. La reîntoarcerea dumneavoastră, lucrurile pot fi gestionate cu mai multă înţelepciune. Mergeţi să luaţi un pahar cu apă sau o cafea, ca o binevenită destindere de la tensiunea generată.

By | 2018-06-05T07:38:29+00:00 iunie 5th, 2018|Articole|0 Comments