De-a lungul istoriei, crizele puteau fi anticipate într-o mai mare măsură decât în prezent. Dacă acum câteva sute de ani existau mai puţine crize sau motive de criză, astăzi acestea sunt numeroase. În ceea ce priveşte companiile, întrebarea nu mai este Dacă apare criza…?, ci Când apare criza…?. De aceea, orice lider trebuie să fie pregătit pentru astfel de momente, ceea ce înseamnă să îşi păstreze calmul şi să ia decizii înţelepte. Vă oferim câteva sugestii pentru rezolvarea situaţiilor de criză.

În timpul unei crize, primele ore sunt esenţiale. De obicei, accentul se pune pe evaluarea riscurilor juridice şi pe determinarea modului în care investitorii şi presa vor reacţiona. Nu trebuie neglijaţi nici clienţii, angajaţii sau partenerii. Aşadar, este nevoie să fie implicat în acest proces şi responsabilii de marketing şi cel de resurse umane, dacă este posibil. Aceştia vor avea alte perspective faţă de avocaţi, dacă se pune astfel problema.

Totodată, unele studii arată că, atunci când lipseşte informaţia, oamenii îşi creează propria poveste, poate mult mai rea decât realitatea. Așadar, este mai mult decât util să fie diseminată informaţia despre compania dumneavoastră şi angajaţilor responsabili, astfel încât şi aceştia să transmită către exterior acelaşi mesaj ca dumneavoastră, evitând confuziile.

În situaţiile limită, este important să se revină la întrebarea inițială: Cine suntem şi care este misiunea noastră?, astfel încât să se păstreze fidelitatea faţă de traseul inițial al companiei.

Unul dintre aspectele negative, în cazul unei situaţii de criză, este social media. Pe aceste canale media, criza devine exponenţială în doar câteva ore. Acest lucru se traduce prin dispariţia controlului managerului asupra poveştii. Într-o asemenea situaţie, o echipă de avocaţi sau purtători de cuvânt pregătiţi să liniştească criticile şi să consolideze compania este cea mai bună soluţie.

Este posibil să nu fim capabili să controlăm tot ceea ce spun oamenii despre noi, însă există un lucru pe care îl putem controla: pe noi înşine. Este important să devenim relaxaţi, nu să fim relaxaţi. Trebuie să fim conştienţi că parte din responsabilitatea jobului este rezolvarea situaţiilor de criză.

Aşadar, crizele sau situaţiile limită nu trebuie să fie un capăt de drum pentru o companie, ci doar un nod care trebuie desfăcut!