Pauza, cheia succesului!

Pauza, cheia succesului!

Să reduci volumul de muncă în favoarea productivităţii pare o contradicţie sau un paradox. Dar există o diferenţă majoră între a fi ocupat şi a fi productiv.

În mediul afacerilor există tendinţa de a aglomera cât mai multă activitate în cât mai puţin timp. Faptul că putem fi conectaţi la activitatea de la locul de muncă şi în afara acestuia este destul de dăunător. Dar pentru cei ce îşi conduc propria afacere acest lucru este rutina zilnică. Astfel, antreprenorii ajung în imposibilitatea de a se separa de muncă, fiind motivaţi de dorinţa de productivitate. Neglijând pauzele, ajungem să rămânem fără resursa principală, dar epuizabilă – timpul. Oamenii de ştiinţă au cercetat acest aspect şi au concluzionat că majoritatea oamenilor lucrează un minim de 50 de ore pe săptămână. Alţii lucrează 65 de ore pe săptămână, fără să socotim cele 25-30 de ore petrecute departe de birou cu telefonul în mână, rezolvând probleme legate de job.

Mentalitatea care conduce des antreprenorii către epuizare fizică şi emoţională este eronată. Cei ce au impresia că muncind tot timpul sunt productivi consideră că a face o pauză reprezintă un semn de lenevie. Dimpotrivă, ideea este să munceşti puţin, dar deştept. Este important să vă creaţi obiceiul de a produce calitate, nu cantitate. Astfel, multitasking-ul reduce coeficientul de inteligenţă al individului cu 15 puncte, ajungând egal cu cel al unui copil de 8 ani. La fel se întâmplă şi cu statul treaz noaptea pentru a lucra.

Pauza nu înseamnă lene. Oricum, productivitatea variază de la individ la individ, la fel şi tipul de odihnă şi relaxare. Da, relaxarea exagerată poate duce la lene, dar pauzele organizate şi totale sporesc creativitatea, productivitatea, fericirea şi starea de bine a individului. Între activitate şi pauză trebuie să existe echilibru, deoarece creierul uman are nevoie în mod constant de varietate. Pentru rezultate bune la muncă e câteodată nevoie să părăsiţi locul de muncă în favoarea unei experienţe noi şi interesante, ca de exemplu un hobby nou. Oferiţi astfel minţii şansa de a procesa informaţia acumulată şi de a dezvolta capacitatea de a rezolva problemele ce pot apărea. În acelaşi timp, evitaţi şi epuizarea fizică sau emoţională. Aceasta este uşor de recunoscut, având următoarele simptome: oboseală, insomnie, depresie, anxietate, scăderea sistemului imunitar în faţa bolilor comune, probleme cardiace şi lista poate continua.

Aşa că învăţaţi să munciţi inteligent. Prioritizaţi-vă sarcinile de lucru. Rezervați-vă 30 de minute zilnic pentru sarcini de lucru lejere, relaxante. Dacă lucraţi toată ziua, luaţi pauză la fiecare 40-60 de minute. Faceţi o cafea, citiţi ştirile sau aţipiţi câteva momente. Când ajungeţi acasă după o zi lungă de muncă, deconectaţi-vă total de job şi odihniţi-vă serios!

By | 2018-03-08T14:13:25+00:00 martie 8th, 2018|Articole|0 Comments