Este mai mult decât evident că în zilele noastre platformele de social media, oricare ar fi ele, dictează în multe domenii de activitate. În lumea afacerilor, marketingul şi strategia de afaceri depind totdeauna de tipul de branding preferat de deţinătorul afacerii. Social media este un aspect important pentru oricine, cu atât mai mult când vorbim despre afaceri.
Dacă în 2007 existau doar câteva milioane de utilizatori Facebook, în 2017 numărul lor a ajuns la câteva miliarde. Astăzi, marile companii trebuie să convingă un consumator mai activ online, mai bine informat şi, deci, mai dificil de atras. Companiile trebuie să aibă o misiune şi o viziune; dincolo de un produs de vânzare, trebuie să se adreseze unei comunităţi sau unui mediu social.
În acelaşi timp, companiile pot avea succes dacă îşi dezvăluie partea umană a afacerii, începuturile umile într-un garaj, cu fondatorii companiei investind şi ultimii bani în visul lor din copilărie. Totodată, toate acţiunile de marketing, inclusiv în social media, trebuie să contribuie la nevoile afacerii, cum ar fi vânzările, consumul mediu, cota de piaţă, relaţiile cu clienţii, voluntariatul sau donaţiile. Branding-ul trebuie, astfel, să ţină seama de obiective clare, specifice (cât la sută sau câţi lei), măsurabile, realizabile, relevante şi pe anumite perioade (luni sau chiar ani).
Transformaţi produsul companiei în beneficiu real pentru consumator. Pentru o imagine reală a companiei dumneavoastră, vizualizaţi totul din punctul de vedere al cumpărătorului. Brand-ul unei companii de succes vizează mai multe aspecte legate de consumator: cerere versus ofertă, preferinţe versus tendinţe, nevoi versus temeri care, odată identificate, trebuie luate în calcul. Doar după ce aceste aspecte sunt acoperite, compania poate să folosească informaţia nou obţinută adaptată la social media: aplicaţii, blog-uri, recenzii, evaluări, podcasturi.
Folosiţi influencer-ii din social media şi chiar conţinut de la utilizatori obişnuiţi. Veţi obţine credibilitatea de care aveţi nevoie pentru a construi un brand de succes.