Strategii de succes în afaceri

Strategii de succes în afaceri

În lumea afacerilor succesul nu este o ştiinţă exactă. Nu s-a inventat încă o reţetă care să poată garanta succesul. Cu toate acestea, putem observa astăzi cum folosirea unei metode potrivite la momentul potrivit poate da rezultate spectaculoase.

Deţinerea unor depozite uriaşe pline cu stocuri de marfă era un motiv de mândrie. Dar înseamnă şi cheltuieli în plus şi bătaie de cap suplimentară pentru companii. Până la DELL, acest lucru era un rău necesar, un risc asumat cu speranţa unui câştig mai mare în viitor. Împrumutând un concept folosit de Toyota încă din anii ’60 (“Just – in – time”), compania DELL a renunţat treptat la marfa uzată moral, combinând această strategie cu metoda vânzării directe. A renunţat la intermediari, încasând profitul direct.

Odată cu apariţia internetului, în anii ’90, antreprenorii au încercat să găsească un mod de a profita de pe urma acestui fenomen. Fondatorul site-ului Amazon.com şi-a asumat toate riscurile şi a început construcţia de la zero a acestui colos economic. Jeff  Bezos a fost primul antreprenor care a cumpărat depozite imense pentru stocurile sale impresionante de cărţi, pe care le vindea apoi pe site-ul său. A construit şi o comunitate imensă de utilizatori care s-au arătat încântați de posibilităţile nelimitate oferite de site. Astfel, Amazon.com devine profitabil abia la începutul anilor 2000, vânzând aproape orice, de la CD-uri cu muzică şi filme până la electronice şi haine.

În anii ’50 restaurantul de familie McDonald’s era insignifiant. Mai târziu subînchirierea spaţiilor existente micilor francizori a fost o metodă de obţinere a unui profit reinvestit în companie. Astăzi, McDonald’s are peste 30.000 de restaurante în toată lumea.

În cursa pentru dezvoltarea de software accesibil utilizatorilor obişnuiţi, Microsoft a dominat încă de la început, deşi a întârziat în urma Netscape, care a creat primul browser din istorie. Sistemele Office sunt cele mai vândute produse din toată lumea, iar aplicaţiile ce folosesc platforma patentată de Microsoft trebuie să plătească pentru aceasta.

Explozia supermarketurilor din anii ’30 a arătat lumii întregi adevăratul succes: reducerea costurilor şi oferirea unor preţuri mici la raft. Wal-mart a ales să deschidă magazine noi în localităţi cu cel mult 25000 de locuitori. Astăzi, Wal-mart îşi continuă dominaţia pe piaţa micilor oraşe.

By |2018-08-27T09:11:01+00:00februarie 8th, 2018|Articole|0 Comments