Succesul unei imagini publicitare

Succesul unei imagini publicitare

Dacă doriți să vă promovați afacerea prin intermediul unei reclame, trebuie să țineți cont de semnalele fundamentale la care oamenii răspund: sexul, puterea, interesul și afecțiunea. De fapt, acestea reprezintă de mii de ani forțe incontestabile care pun lucrurile în mișcare.

Astfel, în companiile din domeniul mass-mediei se cheltuie anual sume impresionante pentru a promova diverse produse. S-a dovedit că se cheltuie tot atât de mult pentru promovarea unui film cât s-a cheltuit pe întreaga lui realizare. Această echivalență ne dovedește cât de importantă este promovarea pentru atragerea câștigului.

Se știe că oamenii prelucrează atât informația primită verbal, cât și pe cea transmisă cu ajutorul unei imagini. Totuși, puțini sunt cei care știu că cele două moduri de interpretare a informației nu sunt folosite simultan, deoarece imaginea primează, căci ea ajunge prima în cortex și nu are nevoie de argumente pentru a fi asimilată. Astfel, imaginile frumuseții, puterii, poziției sociale înalte sau ale avuției provoacă instant reacții. Dacă în trecut imaginile unor trupuri atrăgătoare erau folosite doar pentru a vinde anumite produse, de câțiva ani acestea promovează un stil de viață sănătos.

Imaginea publicitară poate sugera și putere sau un statut social de dorit. Cele mai vândute produse, în urma imaginilor publicitare, au fost cele cărora le-au făcut reclamă vedetele sau sportivii afirmați. Acest lucru se întâmplă deoarece bărbații îi idolatrizează pur și simplu pe acești eroi ai sportului, iar femeile consideră că aceste vedete sunt întruchiparea farmecului și poziției sociale ideale.

Dacă aveți de vândut un produs care se pretează în principal pe generația tânără, cum ar fi băuturi energizante, jocuri online, gadget-uri etc., atunci reclamele încărcate de acțiune sunt cea mai bună modalitate de promovare. Astfel de reclame nu prea prezintă interes pentru cei ce au crescut în perioada dinaintea televiziunii, dar se pliază foarte bine pe generația tânără care este aproape în permanență conectată la mai multe medii de comunicare simultan. De fapt, la nivel mondial generația baby boom (cei născuți între 1945 și 1965) poate face mai multe lucruri deodată, pe când generația X (cei născuți între 1965 și 1977) și mai ales cei din generația echo boomer (născuți între 1977 și 1997) au dus această capacitate la un cu totul alt nivel.

Astfel, secolul XXI este bazat pe imagine, așa că promovarea bazată pe simțul vizual este mult mai eficientă decât cea care face apel la rațiune.

By | 2018-04-12T08:41:02+00:00 aprilie 12th, 2018|Articole|0 Comments